A NOSA FRASE DA PAZ 2016

Elexida polos nosos seguidores/lectores:

"Non hai camiño cara á paz, a paz é o camiño"

Mahatma Gandhi


13/10/14

UNHA GUÍA PARA O ACCESO Á INFORMACIÓN E O TRABALLO EN GRUPO


Acercámosvos hoxe un artigo publicado na páxina web "Canal Lector" (canallector.com) en colaboración con María José Bueno Monreal, donde explica a forma en que o alumnado de Educación Secundaria pode acceder á información de internet para o seus traballos de aula. Podedes acceder directamente ao artigo en castelán AQUÍ.

Contidos básicos relacionados coa alfabetización tecnolóxica. O esquema de contidos podería ser o e seguinte:
1º CICLO DE ESO2º CICLO DE ESO
  • Realizar búsquedas por Internet.
  • Baixar ficheiros.
  • Principales navegadores.
  • Documentos dixitais: Analizar e saber elaborar páxinas Web; revistas, mapas, imáxes e videos dixitais; portais; libros electrónicos.
  • Utilización de follas de cálculo e bases de datos.
  • Coñecer e crear documentos incorporando información gráfica, textual e estadística.
  • Correo electrónico.
  • Motores de búsqueda: buscadores; directorios; metabuscadores; web semántica.
  • Transferir e comprimir ficheiros.
  • Evaluación de web e buscadores.
  • Usar funcións avanzadas de bases de datos e follas de cálculo. Crear documentos usando programas de diseño.
  • Crear un documento, coidando a presentación cun importante número de gráficos.
  • Elaborar presentacióne's multimedia con importantes números de elementos multimedia.
Partindo destes contidos mínimos –que constituirían a base para o traballo de aula con metodoloxía informacional– as fases de traballo poderían recollerse neste esquema:

GUÍA DO PROFESORGUÍA PARA O ALUMNO DE ESO
1. Definición do área de traballo o proxecto
  • Identificar a información que desexamos. Identificación de contidos de traballo.
1. Definir o tema de traballo o proxecto
  • Qué quero saber / coñecer?
  • Qué coñecimentos teño xa sobre o tema? (ideas de partida e centros de interese.)
  • Qué descoñezo do tema?
2. Identificación de fontes potenciais de información

  • Aplicaránse técnicas de lectura rápida. Primera búsqueda de información: búsqueda exhaustiva y xeneralizada de información relacionada coas liñas delimitadas no primeiro punto. Buscarase en buscadores e/ou metabuscador; directoiros,...
2. Fontes de información


  • Dónde podo atopar información sobre o tema de coñecimento?
  • Cómo logro a información?
3.- Selección de fontes
  • Primeiro tratamento da información recollida: nos aproximamos a realizar a primeira selección da información obtida en función dos criterios de selección. Aplícanse técnicas de lectura analítica. Para iso seguiremos os siguientes pasos:
3.1 Segunda lectura xeneralizada da información.
3.2 Definimos os criterios de selección en función das liñas definidas no punto 1 e según os criterios que nos definimos, tendo en conta a lectura realizada anteriormente.
3. Realizar a selección da información

  • Qué información vou recoller/ seleccionar?
  • Cáles son os criterios de selección da información?
  • A información recollida é fidedigna?
  • A información recollida está actualizada?
 4. Organizar a información

  • En función dos criterios realizamos unha primeira selección: desbotando, unindo, clasificando, gardando toda a información que desta primeira avaluación decidimos que é válida. Aplícanse as siguientes técnicas: fichas de contido, fichas de citas textuais, esquemas, e resumos da información recollida.
4. Organizar a información

  • Cómo vou recoller e rexistrar a información seleccionada?
  • Realizar síntese de información, resúmos e esquemas.
  • Realizar agrupamentos de información según descriptores.
  • Elaborar fichas de contidos.
5. Interpretación, integración e cuestionamento da información


  • Aplicaranse técnicas intelectuais de inferencia (deductiva-inductiva).
  • Presentacións parciais dos traballos. Intercambio de información mediante aa exposición ao resto dos membros do grupo de traballo y ao grupo-clase.
5. Traballo de análise
  • A información recollida responde ao tema que se definiu no punto 1?
  • Qué penso da información recollida?, qué sabemos xa?
  • Debería buscar información complementaria para aclarar o tema de estudo?
  • Tene sentido a información recollida para mín?
  • Cál é a información clave, a máis importante sobre o tema?
  • Cál é a información complementaria?
  • Qué nos aportan outros grupos ou o profesor?
  • Qué podemos aportar do noso traballo, ao resto do grupo ou ao grupo-clase?
6. Presentación e difusión do producto informativo

  • Presentar conclusións. Aprendizaxe ou internalización informativa. Aplicación de técnicas de fichas de conclusións. Modelos de difusión de contidos elaborados.
6. Realización final do traballo

  • Cómo vou  presentar e organizar a información seleccionada e o que eu creo que debo aportar, respecto ao tema en cuestión?
  • Cáles serían as conclusións máis relevantes que eu penso sobre o tema?
  • Qué contidos elaborados vou difundir?





Ningún comentario:

ETIQUETAS

a lingua (25) A.FdezPaz (4) acoso-bullying (7) actividadeBiblio (126) actualidade (42) adolescencia (4) alfin (2) amor (24) animación (15) arqueoloxía (9) arte (20) astronomía (10) audio (3) audiovisual (33) autores (55) baile (4) bibliotecas (78) bioloxía (6) cartel (5) centenario (16) certames (12) cidades (4) ciencia (22) ciencia-ficción (4) cine (27) club de lectura (4) comic (27) compromiso (84) concursos (41) conferencia (12) congresos (5) contacontos (10) Cosmos (29) cuca (5) cuestionario (4) curta (2) dereitos humanos (54) deseño (4) dicionarios (8) didáctica (16) discapacidade (7) DiversidadeCultural (8) documentais (6) educación (83) efemérides (172) encontros con escritores (15) enlaces (263) enquisas (8) ensaios (1) entrevista (2) entroido (8) Escola de Atenas (1) exposicións (49) expresión oral (2) familia (5) familias (4) ficha (1) filosofía (6) física (2) fomento da lectura (147) fondos (1) formación de usuarios (8) formularios (1) fotografía (6) galego (6) Galicia (43) Gastronomía (2) graduación (4) guías (5) HªEscritura (18) HªOlimpiadas (9) historia (46) homenaxe (66) humor (19) ilustración (8) inglés (42) iniciativas (10) intercambio (4) interculturalidade (14) internet (14) latín (2) letras galegas (54) LIBROS (148) LibrosVivintes (3) linguas estranxeiras (8) literatura (88) manualidades (2) ManuelLourenzo (1) matemáticas (10) medio ambiente (22) microrrelatos (1) mitoloxía (8) mochilas viaxeiras (1) Morte de Sócrates (1) mulleres (45) MUSE (1) música (50) nadal (8) narrativa (40) natureza (2) Nobel (4) noticias (39) obituario (24) obradoiro (3) Odisea (1) OPINIÓN (2) ortografía (2) Pasapalabra (3) patrimonio (18) paz (49) pioneiros (20) poesía (73) premios (46) presentación (14) publicidade (3) química (1) radio (1) RD25Anos (5) recursos (16) revista (2) roteiros (3) S.C.AntiguaGrecia (15) Samaín (8) saúde (6) semana cultural (124) solidariedade (13) teatro (25) textos (1) tics (44) titoría (3) traballo por proxectos (9) traducción (1) tríptico (1) verán (3) viaxes (3) vídeos (93) violencia de xénero (9) votacións (3) xadrez (1) xeografía (7) xogos (15) xornadas (1) xornalismo (3) xubilación (1)

PUBLICACIÓNS POPULARES DA SEMANA

PUBLICACIÓNS POPULARES DO MES

PUBLICACIÓNS POPULARES DE SEMPRE

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

BIBLIOTECAS ESCOLARES DE GALICIA

BIBLIOTECAS ESCOLARES DE GALICIA
Blogue

BIBLIOTECAS GALEGAS DE PRIMARIA

BIBLIOTECAS GALEGAS DE PRIMARIA
Blogues

BIBLIOTECAS GALEGAS DE SECUNDARIA

BIBLIOTECAS GALEGAS DE SECUNDARIA
Blogues

BLOGALIZA

CANAL LECTOR

PASAPALABRA

PORTAL DAS PALABRAS

PROLINGUAPROLINGUAPROLING

TICs

educ@conTIC

WIKISABER