Onte celebráronse no Palacio de Congresos de Santiago os Encontros anuais do PLAMBE, aos que asistimos os coordinadores de biblioteca dos 504 centros que actualmente pertencemos a este proxecto.
-Pola mañá asistimos á charla de Josep Manuel Pérez Tornero "Novos medios, novas alfabetizacións: estratexias e prácticas", da que destaco estas reflexións:
.Lemos en términos mediáticos: no móvil temos a información instantánea en calquer momento e case en calquera lugar.
.non debemos depender da tecnoloxía senón que esta debe ser un instrumento noso e de inclusión social.
.temos que ser rebeldes co sistema, reinventarnos, defender a lingoaxe da realidade, non a lingoaxe politicamente correcta.
.o pivote da educacion está no equilibrio entre conservación e innovación.
Despois da charla chegou o momento das experiencias en centros. Elixin dúas:
.Traballando sen libros de texto - CEIP Os Muinhos (Muxia)
.Traballando con proxectos de ciencias - IES de Ames (A Corunha)
-Pola tarde tiveron lugar as reunións por zonas. Na zona d´A Coruña tratamos a presenza de profesorado e temáticas de ciencias nas actividades das bibliotecas; a biblioteca como compensadora de desigualdades sociais; a incorporación dos libros electrónicos á biblioteca; a hora de ler; os instrumentos de avaliación e a necesidade de establecer micro-redes entre as bibliotecas.
Finalmente no acto de clausura poidemos disfrutar dunha conferencia de Agustin Fernandez Paz na que nos falou das súas experiencias lectoras da nenez, da importancia das narracions orais,dos poucos libros que había na escola de enton, e os moitos tebeos: a forza motriz da lectura estaba na casa. Tamén leu citas para apoiar a importancia da narración no ser humano. Baixo o lema "agora entramos nós" referiuse aos mestres como factor de compensación para aqueles nenos aos que non lle contaron contos na casa, pero tendo en conta que o encontro da lectura darase se non se fai como exercicio. Afirmou que moitos lectores paran de ler na adolescencia, que cada etapa precisa de libros específicos, que a lectura en voz alta do profesor nunca é unha perda de tempo, que a escola debe propor boas lecturas, aínda que tampouco están de máis as lecturas banais.
Entre as sesións da mañá e as da tarde houbo un tempo para intercambiar ideas, compartir traballos e, mesmo, inquedanzas e reivindicacións cunha taza de café ¡o mellor momento do día!
Ningún comentario:
Publicar un comentario