Acercámosvos hoxe un artigo publicado na páxina web "Canal Lector" (canallector.com) en colaboración con María José Bueno Monreal, donde explica a forma en que o alumnado de Educación Secundaria pode acceder á información de internet para o seus traballos de aula. Podedes acceder directamente ao artigo en castelán AQUÍ.
Contidos básicos relacionados coa alfabetización tecnolóxica. O esquema de contidos podería ser o e seguinte:
1º CICLO DE ESO | 2º CICLO DE ESO |
- Realizar búsquedas por Internet.
- Baixar ficheiros.
- Principales navegadores.
- Documentos dixitais: Analizar e saber elaborar páxinas Web; revistas, mapas, imáxes e videos dixitais; portais; libros electrónicos.
- Utilización de follas de cálculo e bases de datos.
- Coñecer e crear documentos incorporando información gráfica, textual e estadística.
- Correo electrónico.
|
- Motores de búsqueda: buscadores; directorios; metabuscadores; web semántica.
- Transferir e comprimir ficheiros.
- Evaluación de web e buscadores.
- Usar funcións avanzadas de bases de datos e follas de cálculo. Crear documentos usando programas de diseño.
- Crear un documento, coidando a presentación cun importante número de gráficos.
- Elaborar presentacióne's multimedia con importantes números de elementos multimedia.
|
Partindo destes contidos mínimos –que constituirían a base para o traballo de aula con metodoloxía informacional– as fases de traballo poderían recollerse neste esquema:
GUÍA DO PROFESOR | GUÍA PARA O ALUMNO DE ESO |
1. Definición do área de traballo o proxecto
- Identificar a información que desexamos. Identificación de contidos de traballo.
| 1. Definir o tema de traballo o proxecto
- Qué quero saber / coñecer?
- Qué coñecimentos teño xa sobre o tema? (ideas de partida e centros de interese.)
- Qué descoñezo do tema?
|
2. Identificación de fontes potenciais de información
- Aplicaránse técnicas de lectura rápida. Primera búsqueda de información: búsqueda exhaustiva y xeneralizada de información relacionada coas liñas delimitadas no primeiro punto. Buscarase en buscadores e/ou metabuscador; directoiros,...
| 2. Fontes de información
- Dónde podo atopar información sobre o tema de coñecimento?
- Cómo logro a información?
|
3.- Selección de fontes
- Primeiro tratamento da información recollida: nos aproximamos a realizar a primeira selección da información obtida en función dos criterios de selección. Aplícanse técnicas de lectura analítica. Para iso seguiremos os siguientes pasos:
3.1 Segunda lectura xeneralizada da información.
3.2 Definimos os criterios de selección en función das liñas definidas no punto 1 e según os criterios que nos definimos, tendo en conta a lectura realizada anteriormente. | 3. Realizar a selección da información
- Qué información vou recoller/ seleccionar?
- Cáles son os criterios de selección da información?
- A información recollida é fidedigna?
- A información recollida está actualizada?
|
4. Organizar a información
- En función dos criterios realizamos unha primeira selección: desbotando, unindo, clasificando, gardando toda a información que desta primeira avaluación decidimos que é válida. Aplícanse as siguientes técnicas: fichas de contido, fichas de citas textuais, esquemas, e resumos da información recollida.
| 4. Organizar a información
- Cómo vou recoller e rexistrar a información seleccionada?
- Realizar síntese de información, resúmos e esquemas.
- Realizar agrupamentos de información según descriptores.
- Elaborar fichas de contidos.
|
5. Interpretación, integración e cuestionamento da información
- Aplicaranse técnicas intelectuais de inferencia (deductiva-inductiva).
- Presentacións parciais dos traballos. Intercambio de información mediante aa exposición ao resto dos membros do grupo de traballo y ao grupo-clase.
| 5. Traballo de análise
- A información recollida responde ao tema que se definiu no punto 1?
- Qué penso da información recollida?, qué sabemos xa?
- Debería buscar información complementaria para aclarar o tema de estudo?
- Tene sentido a información recollida para mín?
- Cál é a información clave, a máis importante sobre o tema?
- Cál é a información complementaria?
- Qué nos aportan outros grupos ou o profesor?
- Qué podemos aportar do noso traballo, ao resto do grupo ou ao grupo-clase?
|
6. Presentación e difusión do producto informativo
- Presentar conclusións. Aprendizaxe ou internalización informativa. Aplicación de técnicas de fichas de conclusións. Modelos de difusión de contidos elaborados.
| 6. Realización final do traballo
- Cómo vou presentar e organizar a información seleccionada e o que eu creo que debo aportar, respecto ao tema en cuestión?
- Cáles serían as conclusións máis relevantes que eu penso sobre o tema?
- Qué contidos elaborados vou difundir?
|
Ningún comentario:
Publicar un comentario